Monday 13 February 2012

Menjengok Pokok yg ditinggalkan di kampung


Stok Simpanan di Kampung ... alhamdulillah, semuanya hidup... tak ada yang "terkorban".. :)


Semua pokok2 nie aku letak dibelakang rumah, bukan apa, takut kena rembat sebab rumah selalu tak ada orang.










Habis kontot-kontot aku punya pokok. Rupanya dah dipotong oleh adik aku. Dia nak tanam keratan batang.
aku balik kg. sekejap saja (3 hari).Tak sempat nak pergi bergambar dgn bonsai2 dirumah dia (adik). Adik aku xbeli pokok, dia cari sendiri di Bukit2 sekitar Perlis.. jelous btul aku... kat KL nie semua kena beli....huhuhuhu


Bebuas in the rock... lambat lagi perjalananya ni... tapi pokok bebuas nie cepat membesar.


Ficus ni 3-4thn dulu aku beli di Sg. Buloh dgn harga RM12 saja.. ada 6 pokok..












Buxus ni dibeli dengan harga RM12 sepokok.. simpan kasi besar dulu....


Ficus on the rock.... rock jangan tak rock...



Berserabut.. tak trim.... biarkan lah dulu... bila balik lagi sekali boleh ambil keratan batang... batu bukit byk lagi, boleh buat bonsai  On The Rock...lagi..

2 comments:

  1. salam bro... sya salah seorang peminat bonsai baru setahun jagung berkecimpung dalam dunia bonsai.Minat,masa dan wang ringgit usah la cakap yang penting cantik di mata melekat kat hati.

    ReplyDelete
  2. welcome to the bonsai world bro.... jgn putus asa.. no pain..no gain.. sama la ngan sy dulu.. lama2 ilmu dtg sendiri & ramai member2 membantu..

    ReplyDelete