Monday 16 July 2012

My Tanuki style Project


Teknik Tanuki ni ialah teknik dimana pokok hidup dicantumkan dengan tungul kayu mati bagi menampakkan gaya klasik pada pokok tersebut (ayat aku sendiri ni ) nak tau lebih lanjut tengok kat google...
Tunggul yg aku guna dlm projek ni ialah tunggul CUCUR ATAP...  tunggul ni aku bli, tp pokoknya dah mati... so, aku simpan tunggulnya utk special project ni.... 




carving tools... aku gunakan utk mengukir & membentuk

selalunya aku pakai lime sulfur... tp aku dpt tips dari rakan.. suruh pakai cat Clear... so, utk project ni, aku try...



letak screw utk diikat dawai ketika ditanam supaya stabil.



setelah dicuci..

Gambar waktu pokok (tunggul) ni masih hidup... 

dalam kenangan.... :)

setelah dicat dan diletakan screw..

tunggul dah siap... cuma pokoknya saja blum dpt lagi... mula ingat nak letak Juniper.. tp klau letak Shimpaku best gak ni... CUCUR ATap? xnak la aku... dah serik..huhuhuu :)

 gambar dari blog

gambar dari blog

No comments:

Post a Comment